Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Regels

 
Raymon de Waal
(@raymon)
Lid Admin

1. Alleen Nederlands, alsjeblieft!

 

  • De taal die wij op dit forum gebruiken is Nederlands. Berichten in andere talen zullen worden verwijderd.

 

2. Wees beleefd en constructief

 

  • Help ons de harmonie te bewaren in onze community. Behandel anderen met respect, beledig niemand en blijf altijd beleefd. Agressieve, vulgaire en provocerende uitspraken zullen niet worden getolereerd.
  • Rapporteer berichten die niet aan deze voorwaarden voldoen rechtstreeks aan de staff of de moderators en ga er nooit publiekelijk op in.
  • Geef altijd op een beschaafde en constructieve manier antwoord op berichten.
  • Houd er rekening mee dat we allemaal een andere achtergrond en mening hebben. Respect is de sleutel tot een harmonieuze samenleving!

 

3. Plaats je bericht in het juiste forum

 

  • Neem even de tijd voordat je een nieuw topic opent, om te kijken of je dit in het goede subforum doet, zodat de administrators je topic niet achteraf hoeven te verplaatsen. Houd er ook rekening mee dat sommige subfora afwijkende regels kunnen hebben. Lees deze door voordat je er post.

 

4. Communicatiestijl (geen HOOFDLETTERS!)

 

  • Lees je bericht nog een keer opnieuw door voordat je hem plaatst, om fouten te voorkomen. Schrijf niet enkel in HOOFDLETTERS en zorg dat je zinnen compleet en kloppend zijn. Jouw tekst wordt misschien door honderden mensen gelezen dus zorg dat het begrijpbaar is.
  • Aan de andere kant is het niet toegestaan om uit eigen beweging anderen publiekelijk te wijzen op typfouten, schrijfstijlen etc. Als de spelling of grammatica van een andere gebruiker echt zo slecht is dat de inhoud daardoor moeilijk te begrijpen wordt, gebruik dan de “rapporteer” functie om het bericht te rapporteren, zodat een admin of mod het verder kan afhandelen.

 

5. Posting Protocol

 

  • Vermijd dubbele berichten! Je hebt toegang tot zowel de “wijzig” als de “multi-quote” knop, gebruik ze.
  • Vermijd terugkerende topics! Check voordat je een nieuw topic plaatst, alsjeblieft of er niet al een dergelijk topic bestaat.
  • Om terugkerende argumenten te vermijden, in het bijzonder bij lange discussies, doe je er goed aan om eerst het hele topic te lezen voordat je post.
  • Citeer enkel relevante gedeeltes. Zo worden je quotes niet onnodig lang en snappen anderen naar welk gedeelte je refereert.
  • Gebruik duidelijke topictitels! Kies alsjeblieft toepasselijke en duidelijke titels wanneer je een topic maakt. Vermijd incomplete titels of titels die onnodig veel aandacht trekken, aangezien anderen zich hieraan alleen maar zullen storen. Te algemene titels zoals bijvoorbeeld alleen maar “Vraag”, “Help!” of “Lol” willen we ook graag vermijden.
  • Blijf on-topic! Plaats alsjeblieft alleen berichten die relevant zijn voor het topic waarin ze worden geplaatst. Als je geen zinnig antwoord kunt plaatsen, dan kun je beter even niks zeggen. Dit geldt in het bijzonder voor posts van 1 woord, zoals “lol” of “rofl”.

 

6. Afbeeldingen

 

  • Het is toegestaan om afbeeldingen te plaatsen zonder verder commentaar erbij, mits ze duidelijk bijdragen aan het topic waarin ze worden geplaatst. Afbeeldingen hebben een maximum afmeting van 640x480 pixels. Bewegende afbeeldingen zijn niet toegestaan en zullen worden verwijderd.

 

7. Onderschriften en avatars

 

  • Onderschriften mogen het maximum van 150 pixels in hoogte en 500 pixels in breedt niet overschrijden. Dit is inclusief tekst die is toegevoegd aan de zijkant van of onder eventuele afbeeldingen.
  • Avatars hebben een maximum afmeting van 200x200 pixels. Zij mogen niet bewegen en moeten voldoen aan alle andere regels.
  • Wanneer je je niet aan deze regels houdt, kan dat resulteren in verwijdering van je avatar of onderschrift.

 

8. Ongepaste taal en andere uitingen

 

  • Het is niet toegestaan berichten of andere inhoud te plaatsen die te maken hebben met enige vorm van illegale acitivteiten. Politieke en religieuze discussies zijn ook niet toegestaan, evenals pornografie, racisme of discriminatie, zelfs wanneer het “als grapje” bedoeld is.
  • Afkortingen hiervan, censuur (zoals letters vervangen door *) en pogingen om onze controle hierop te omzeilen, zijn ook tegen de regels. Houd er rekening mee dat bijvoorbeeld “F*ck” er geen minder scheldwoord/vloekwoord van maakt. Het is nog steeds prima te begrijpen en behoudt zijn aanvallende karakter en is daarom op alle manieren verboden. Dit geldt ook voor afkortingen en verbuigingen zoals “GVD” en “KK”.

 

9. Real-Life/Persoonlijke informative

 

  • Plaats vooral geen persoonlijke, real-life informatie zoals je huis adres en telefoonnummer op het forum of in het spel. Dit geldt ook voor informatie die rechtstreeks betrekking heeft op jou en op andere gebruikers, waaronder real-life foto’s, informatie over je school etcetera.

 

10. Copyright

 

  • Gebruik op geen enkele wijze materiaal waar copyright op rust in je berichten en andere inhoud.

 

11. Rapporteren van regelschending

 

  • Alle forumleden hebben het recht om berichten van andere leden te rapporteren. Deze functie dient alleen gebruikt te worden voor berichten waarin de forumregels worden gebroken en er moet een reden aan toegevoegd zijn die verklaart waarom het betreffende bericht gerapporteerd wordt. Nadat een bericht is gerapporteerd, zal het door een moderator worden gecheckt. Misbruik van het rapporteer-systeem is verboden en overtreders op dit gebied zullen worden gewaarschuwd of – in extreme gevallen – zelfs van het forum worden verbannen.

 

12. Regelschending in het spel

 

  • Om regelschending door andere spelers in het spel zelf te melden, kun je het support system gebruiken. Open geen “klaag-topics” op het forum hierover.

 

13. Discussiëren over bans en support tickets

 

  • Het is ten strengste verboden om individuele strafmaatregelen of de inhoud van support tickets op het forum te bespreken. Dergelijke topics zullen worden verwijderd en er kunnen sancties op volgen.

 

14. Advertenties

 

  • Topics en/of berichten die puur zijn geplaatst met als doel te adverteren voor andere websites, die geen relatie hebben met KermisVlogs.NL zijn verboden.

 

15. Moderatie

 

  • Houd er alsjeblieft rekening mee dat alle Forum Moderators, vrijwilligers zijn die het leuk vinden een extra steentje bij te dragen aan de KermisVlogs community. Wees even respectvol naar hen toe, als je zou zijn tegenover elke andere gebruiker. Als je wordt gevraagd om iets te doen of juist niet te doen, volg dan alsjeblieft deze aanwijzing op – het weigeren hiervan, kan resulteren in een sanctie. Forum Moderators handhaven de regels om ervoor te zorgen dat we voor iedereen een prettige omgeving kunnen bieden.

 

16. Conclusie

 

  • Het recht op “Vrijheid van Meningsuiting” strekt zich niet tot websites in privé beheer, zoals deze. Wij hebben het recht om eender welk account te blokkeren en geplaatste inhoud te wijzigen of te verwijderen zonder waarschuwing. Deze richtlijnen kunnen te allen tijde worden gewijzigd zonder aankondiging.
Citeren
Topic starter Geplaatst : 28/05/2022 11:55 am
Deel:
Back to top button